Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Auto detailing czyli moje prace - Soll`owa codzienność ;)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Auto detailing czyli moje prace - Soll`owa codzienność ;)

    4tech, ja też mam tego krótkiego bata, ale wymieniam całość bo komp pokazuje zwarcie do masy. Krzynol mówił, że to przez wzmacniacz w podstawie anteny

  • #2
    Auto detailing czyli moje prace - Soll`owa codzienność

    Cześć

    Widzę, że dość sporo osób udziela się w tym dziale więc postanowiłem wrzucić tak jak niektórzy swoje projekty. Detailingiem zajmuję się na co dzień więc korekty oraz zabezpieczenia lakieru, pranie tapicerki czy doprowadzanie skórzanej tapicerki do ładu to dla mnie norma

    Jeżeli macie ochotę zobaczyć więcej moich projektów zapraszam na WWW lub Facebooka (zapraszam do "lajkowania")

    Na początek wybrałem galerię z prac nad pięknym i unikatowym samochodem jakim jest Alfa Romeo Spider z 85 r.

    Samochód trafił do mnie na korektę lakieru z zabezpieczeniem woskiem konkursowym z palety Zymola. Wnętrze zostało dokładnie wyczyszczone oraz zabezpieczone. Zajęliśmy się również skórzaną tapicerką - została wyczyszczona oraz zaimpregnowana, podobnie jak materiałowy dach.

    Samochód był w fatalnym stanie lakierniczym - masa zacieków oraz bardzo niechlujne polakierowanie spowodowało, że ze względu na bezpieczeństwo powłoki lakierniczej nie udało nam się zrobić 100% korekty. W przyszłym sezonie samochód będzie od nowa polakierowany więc właścicielowi aż tak bardzo nie zależało na "setce". Przemiana mimo wszystko i tak była ogromna. Jak to wyszło? Sami oceńcie

    Samochód przed zabiegami



    Stan lakieru przed korektą - halogen prawdę Ci powie...



    Kilka 50/50











    Dach został wyczyszczony, zaimpregnowany oraz wygrzany za pomocą promiennika podczerwieni



    Plastiki we wnętrzu oczyszczone oraz odpowiednio zabezpieczone. Wnętrze dokładnie odkurzone a skóry zaimpregnowane





    Efekt końcowy













    Będę starał się wrzucać moje projekty na bieżąco tak więc zapraszam Was do śledzenia tematu.

    Pozdrawiam,
    Radek (Soll)

    Komentarz


    • #3
      Efekt ladny

      Moglbys podzielic sie refleksjami z pracy nad lakierem.
      W jakim stopniu oryginalny, jakie wrazenia z pracy, jak sie obrabial, jaki sprzet uzyty, kombinacje itp.
      Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

      Jeżdżę w blasku
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

      Komentarz


      • #4
        soll_, fajnie by było gdybyś podzilił się z nami tym, jakich kosmetyków oraz akcesoriów uzyłeś, do uzyskania efektu.
        Poza tym praktycznie brak zdjęć wnętrza - nic nie widać, jeśli chodzi o wyczyszczone plastiki, oraz derssingi jakie na nich leżą. Tak samo ze skórą - czym ja czyściłeś? Czym odżywiałeś? jaki był jej pierwotny stan? Jakieś 50/50?
        Zamieszczone przez soll_
        zabezpieczeniem woskiem konkursowym z palety Zymola
        Czyli którym ?? Jak mniemam Zymol Concours, czy tak ?
        Fajnie że pokazałeś nam tu swoją pracę, ale bez tych wszystkich opisów zalatuje to mi trochę zwykłą reklamą.
        Czarny Elegance

        Komentarz


        • #5
          Mam podobne odczucie jak Big, zdjęć 50/50 praktycznie niema, wnętrza wogóle a o produktach nie wspominam. jaki masz kolego promiennik chodzi mi o typ itd. felgi były zabezpieczane ?
          Mastershine - Auto Detailing Studio

          Komentarz


          • #6
            Jeżeli chodzi o lakier to była totalna masakra. Samochód sprowadzony był z Litwy gdzie został felernie polakierowany przez co praca nad tym lakierem była naprawdę ciężka - był tak miękki, że nawet fibra go rysowała. Używaliśmy wielu past m.in Menzerny FG400, SF4000, 3M Fast Cut+. Jako zabezpieczenie poszło combo od Zymola czyli HDC + Carbon. Felgi zabezpieczone 4Nano Rim Protect. Skóra wyczyszczona oraz zaimpregnowana zestawem od Colourlocka - niestety bardzo ciężko było zrobić 50/50. Auto robiliśmy dość dawno i ciężko mi dokładnie opisać wszystkie produkty.

            Niebawem kolejne ciekawe projekty się szykują i obiecuje, że będę Wam pisał co, jak i czym robiliśmy.

            Pozdrawiam,
            Radek

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez soll_
              korektę lakieru z zabezpieczeniem woskiem konkursowym z palety Zymola.
              Zamieszczone przez soll_
              Jako zabezpieczenie poszło combo od Zymola czyli HDC + Carbon
              Sorry, ale to NIE JEST żaden wosk konkursowy !! Piszesz, ze na co dzień zajmujesz się detailingiem, więc tak oczywiste rzeczy powinieneś widzieć !! Woskami konkurowsymi są np. Swisswax Concorso czy CR, z Zymola będzie to Concours, a z Polish Angels np. Husaria, z Race Glaze będzie to Black Label Concours Wax .
              Carbon (którego sam posiadam) jest po prostu zwykłym, dobrej klasy, woskiem naturalnym, tylko tyle i aż tyle, ale nie ejst to wosk konkursowy.
              Zamieszczone przez soll_
              Auto robiliśmy dość dawno i ciężko mi dokładnie opisać wszystkie produkty.
              Wiesz trochę to takiem dziwne podejscie, bo jeśli się pisze, że
              Zamieszczone przez soll_
              Detailingiem zajmuję się na co dzień więc korekty oraz zabezpieczenia lakieru, pranie tapicerki czy doprowadzanie skórzanej tapicerki do ładu to dla mnie norma
              to chyba powinno się coś szerzej powiedziec w temacie, a nie tylko zdawkowe hasła 8) Jeśli ktoś sie tak przedstawia, to wymaga sie od niego troche więcej niż od innych.
              Powinieneś napisać przynajmniej czym auto umyto, jakie kosmetyki zastosowane do dekontaminacji. Co do wnętrza, co do opon.
              A tak to troche taka relacja - patrzcie i podziwiajcie oraz "lajkujcie" i przyjeżdżajcie, czyli reklama w najczystszej postaci.
              Sorry za szczerość, ale tak własnie to odbieram
              Czarny Elegance

              Komentarz


              • #8
                Big biorąc pod uwagę jaki mamy arsenał past, padów itp uwierz, że też byłoby Ci ciężko zapamiętać tym bardziej, że samochód robiliśmy na wiosnę. Gdybym korzystał tylko z past Menzerny czy 3Ma to zapewne bym pamiętał ale biorąc pod uwagę, że mamy pasty 4Nano, Menzerny, 3M, Urban, Meguiar`s, Presta, Poorboys World, Victoria i jeszcze parę pozycji by się znalazło to myślisz, że pamiętałbyś dokładnie które auto czym robiłeś? Musiałbym po każdym samochodzie dokładnie notować a jest mi to po prostu zbędne bo lakier lakierowi nie równy. Następnym razem będę dawał szersze opisy z gamą produktów aby Was zadowolić

                Komentarz


                • #9
                  soll_, wrzuc cos jeszcze. Chyba ze sie lenisz i nic nowego nie zrobiles :P
                  Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                  Jeżdżę w blasku
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                  Komentarz


                  • #10
                    Wrzucę, tylko czasu mało.
                    No i obiecałem że będą pełniejsze relacje, więc muszę się bardziej przyłożyć :szeroki_usmiech

                    Komentarz


                    • #11
                      soll_, na fc masz parę gotowcow które są pięknie przez ciebie opisane
                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                      przedstawiam smerfetke

                      Komentarz


                      • #12
                        Witam serdecznie po długiej przerwie

                        Ostatnio zawitało w Nasze progi bardzo ciekawe auto jakim jest Jaguar XJ8 z silnikiem 4.2 V8. Właściciel zdecydował się na jak najlepszą ochronę lakieru.
                        Wybór padł na ceramiczną powłokę Gyeon Mohs+ czyli topowy produkt tej firmy.
                        Klient chciał nałożyć ochronę na lakier taki jaki zastaliśmy, lecz mimo że był ogólnie zadbany należało wykonać korektę lakieru - samochód miał sporo drobnych rysek, swirli, hologramów.
                        Wnętrze nie wchodziło w zakres usługi, jednak pozwoliliśmy sobie chociaż lekko posprzątać w samochodzie. Po wszystkim za zgodą właściciela wybraliśmy się w niedaleki plener na sesję zdjęciową z zaprzyjaźnionym fotografem.
                        Pełna relacja zawiera 60 zdjęć - znajdziecie ją na naszym fanpage`u na Facebooku.

                        Przygotowanie:
                        Mycie – piana Autobrite Magifoam oraz szampon Zymol Auto Wash, rękawica Megsa, po korekcie wełniak CarPro
                        Osuszanie - Fluffy oraz PROFI POLISH WASSER MAGNET
                        Odsmalanie – Sanesolv
                        Deironizacja - IronX
                        Glinkowanie – Bilt Hamber AC Soft na poślizgu (woda + szampon)
                        APC – Shiny Garage Red Devil
                        Wydech – Sonax do metalu/chromu

                        Korekta:
                        Pasty - Menzerna FG 400, Scholl S17, Ultrafina 3M
                        Pady - Flexipads/3M
                        Inspekcja - IPA/zmywacz silikonowy

                        Zabezpieczenie:
                        Felgi - Swissvax Autobahn
                        Elementy chromowane SV Metal Polish – listwy i kotek
                        Drewniane elementy wewnątrz – Zymol Detail
                        Elementy plastikowe wewnętrzne - C6 Matte Dash Gtechniq
                        Opony - Nielsen Brilance
                        Plastiki zewnętrzne - Koch Nano Magic Plast Care
                        Szyby - 4Nano Premium Vision
                        Lakier - powłoka ceramiczna Gyeon Mohs+

                        Samochód trafił do nas dość czysty - właściciel regularnie odwiedzał jakąś myjnie która przed nami dbała o Kota. Na samochodzie ładnie trzymał się jeszcze wosk.



                        Samochód został właściwie umyty za pomocą piany oraz szamponu (Autobrite Magifoam oraz Zymol Auto Wash). Następnie zabraliśmy się za deironizację (IronX), dekontaminację (SNB Sanesolv) oraz glinkowanie (Bilt Hamber Auto Clay Soft).





                        Przyszła pora na inspekcję lakieru - bywało gorzej ale i tak było co robić





                        Lakier okazał się bardzo miękki. Wręcz za miękki. Bardzo łatwo rysował się od samej fibry więc trzeba było bardzo ostrożnie się z nim obchodzić. W korekcie pomogły nam pady Flexipads oraz Scholl. Jeżeli chodzi o pasty to takie combo przyniosło nam poniższe rezultaty: Menzerna FG400 (średnio jeden, max 2 przejazdy), Scholl s17+ (kilka przejazdów) oraz 3M Ultrafina na deser.





                        Po korekcie przyszła pora na zabezpieczenie czyli aplikacja Gyeona Mohsa+ wygrzanego promiennikiem podczerwieni tak aby powłoka idealnie związała się z lakierem.



                        Zajęliśmy się również chromami (Swissvax Metal Polish), plastikami zewnętrznymi (Koch Chemie Nano Plast Care), oponami (Nielsen Brillance) czy też szybami (Meguiar`s Glass Cleaner + 4Nano Premium Vision).



                        Wnętrze zostało ogólnie posprzątane - odkurzona wykładzina oraz dywaniki, wyczyszczenie oraz zabezpieczenie plastików (APC + C6 Matte Dash od Gtechniq), zabezpieczenie elementów drewnianych woskiem (Zymol Detail).





                        Efekt końcowy...







                        Wisienka na torcie czyli sesja zdjęciowa







                        Jak się podoba Kocur?

                        Pozdrawiam
                        Soll, eRBe Detailing Team

                        [ Dodano: Sob 12 Lip, 14 17:49 ]
                        Tym razem przygotowaliśmy dla Was krótką relację z BMW 645Ci. Samochód trafił do nas na korektę lakieru z zabezpieczeniem woskiem. Wnętrze nie zostało pominięte - wszystkie plastiki zostały wyczyszczone oraz zabezpieczone tak samo jak skórzana tapicerka.

                        Samochód trafił do nas mocno brudny. Samochód miał mnóstwo smoły, asfaltu itp szczególnie na dołach drzwi które usunęliśmy z pomocą glinki Gyeona oraz IronXa. Po umyciu mogliśmy dokładnie przyjrzeć się defektom lakieru - samochód miał bardzo dużo swirli i małych rysek, głębokich rys na szczęście dużo nie było. Korektę wykonaliśmy za pomocą past Menzerny oraz 3M, jeżeli chodzi o pady to korzystaliśmy z Flexipadsów. Jako zabezpieczenie zdecydowaliśmy się na combo Swissvaxa - Cleaner Fluid Regular oraz Mirage.

                        Wnętrze zostało oczyszczone za pomocą APC Blinka a następnie zabezpieczone Auto Finessem Spiritz. Jeżeli chodzi o skóry to zastosowaliśmy na nich Strong Cleaner od Colourlocka a jako zabezpieczenie poszedł Swissvax Leather Milk Conditioner.

                        Co tutaj dużo mówić - zapraszamy do krótkiej galerii z prac nad tym pięknym 333 konnym potworem

                        Pełna relacja z tego projektu na Facebooku: KLIKNIJ











































                        Pozdrawiamy!

                        Komentarz


                        • #13
                          Pięknie to wygląda
                          Widać, że udało Wam się połączyć pasję z zawodem. Kto wie, może na wiosnę do Was zajrzę? Czy mycie auta też wchodzi w zakres Waszych usług? W sumie do Was mam najbliżej 8) Co się stało ze stroną www?

                          Komentarz


                          • #14
                            Mialbym pytanko, piszesz ze lakier b. miekki, w stanie niezlym. Robiles 1-2 przejazdy FG400. Co rozumiesz pod pojeciem przejazd ? dla mnie to jedno przejechanie maszyna, na znanym forum pod tym pojeciem bardziej rozumia wypracowanie pasty.
                            Wiec jak na miekki lakier i paste mocno tnaca, co to jest przejazd ? :P
                            Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                            Jeżdżę w blasku
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                            Komentarz


                            • #15
                              Jeden przejazd to po prostu wypracowana przez autora kombinacja przejazdu o określonym czasie i określonej ilości ruchów w górę i w dół. :P

                              Komentarz


                              • #16
                                Niezłego kotleta odgrzaliście panowie 8)
                                Czarny Elegance

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Big
                                  Niezłego kotleta odgrzaliście panowie 8)
                                  Dokładnie
                                  Lakier nie był oryginalny, miejscami nawet 2x malowany nie licząc oryginału.
                                  Stąd wystarczyły 1-2 przejazdy (nie, nie przesuniecia maszyną) czyli wypracowanie pasty oraz jej wymycie- to jesli chodzi o tnąca pastę.
                                  Tu Mickul dobrze mówi.
                                  Jeśli jest odświeżenie lakieru to sytuacja jest prosta, natomiast przy pełnej korekcie tniemy do uzyskania jak najlepszego efektu, czasem będzie to 95 a czasem 100%.

                                  Z racji przeprowadzki do nowo wyremontowanego studio zapraszamy do wziecia udzialu w konkursie.
                                  Do wygrania bon o wartości 1000 zł na usługi autodetailingu
                                  https://www.facebook.com/ErbeDetaili...type=1&theater
                                  pozdrawiamy, ekipa eRBe

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    soll_,
                                    konkurs = dobry pomysł
                                    kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                    teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Dawno nic nie wrzucałem więc postanowiłem trochę odświeżyć wątek

                                      Ostatnio mieliśmy okazję popracować nad Porsche 911 w pakiecie GT3. Samochód cały po lakierowaniu ze zniszczonym lakierem trafił do nas na korektę lakieru z zabezpieczeniem powłoką ceramiczną od Gyeona.

                                      Jako ciekawostkę można dodać fakt, że pierwszym właścicielem tego auta był Marcin Miller z zespołu Boys.

                                      Samochód trafił do nas w słoneczny dzień więc już na starcie mogliśmy wykonać inspekcję lakieru która pokazała, iż będzie co robić...













                                      I fotka pod lampą Scangrip



                                      Felgi również do najczystszych nie należały



                                      Przednie zderzaki pojechały do naszego zaprzyjaźnionego lakiernika więc musieliśmy się wziąć również za ich zdjęcie



                                      Czas na to co najważniejsze czyli korekta















                                      Z racji tego, że musieliśmy samochód postawić na kobyłkach w celu zdjęcia i założenia zderzaków podjęliśmy decyzję o umyciu felg również od wewnątrz





                                      Jeżeli chodzi o prace nad wnętrzem: wnętrze częściowo zostało zdemontowane celem odświeżenia skórzanych elementów które ponownie zostały polakierowane (m.in boczki drzwiowe, kierownica, fotele). Podłoga została wyprana a następnie całe wnętrze zabezpieczone.









                                      Efekt końcowy











                                      Pozdrawiamy i niebawem postaramy się wrzucić jakieś kolejne relacje

                                      [ Dodano: Czw 17 Wrz, 15 20:10 ]
                                      Cześć

                                      Ostatnio trafiła do nas na korektę lakieru piękna, roczna Mazda 6. Samochód z czarnym lakierem który urzekł nas swoim ziarnem - coś pięknego Samochód trafił do nas na pełną korektę lakieru gdyż przez rok zdążył już "złapać" trochę rys i stracił sporo ze swojego blasku. Finalnie samochód zabezpieczony został powłoką Opti Gloss oraz Opti Seal która nie dość, że świetnie będzie chroniła samochód przed szkodliwymi czynnikami to na dodatek naprawdę dodała mega szklistości.

                                      Jeżeli chodzi o wnętrze to przede wszystkim zajęliśmy się skórzaną tapicerką która również prosiła się o solidną pielęgnacje. Oczyściliśmy skórę produktami od Colourlock a następnie zabezpieczyliśmy powłoką Gyeon Leather Coat. Plastiki i cała reszta wnętrza oczywiście również została poddana detailingowi.

                                      Zapraszam do krótkiej relacji zdjęciowej

                                      Pozdrawiam
                                      Radek





































































                                      [ Dodano: Pon 16 Lis, 15 23:08 ]
                                      Cześć

                                      Sezon na jesienno/zimowe zabezpieczenia w pełni więc jeśli jeszcze nie przygotowaliście Waszych aut na zimę to zapraszamy serdecznie!

                                      A tymczasem temat postanowiłem odświeżyć paroma zdjęciami z ostatniego projektu. BMW M6 przyjechało do nas zabezpieczyć się na zimę oraz na detailing wnętrza. Lakier zabezpieczony został powłoką Gtechniq, na wszystkie szyby nałożyliśmy powłokę hydrofobową a na felgi trwały wosk do nich dedykowany. Samochód również przeszedł detailing wnętrza który zawierał m.in czyszczenie oraz impregnacja skórzanej tapicerki czy zabezpieczenie uszczelek.

























                                      Niedługo kolejne ciekawe projekty Stay tuned!

                                      Pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X